صفحه اصلی > فست فود : سمبوسه به سبک خوزستانی ساده ولی خوشمزه

سمبوسه به سبک خوزستانی ساده ولی خوشمزه

طرز تهیه سمبوسه اصل آبادان

سمبوسه، غذایی سنتی و پرطرفدار در استان خوزستان است و علاقه مندان بیشماری در سراسر ایران دارد. با یادگیری دستور پخت سمبوسه خوزستانی، دیگر نیازی به خرید آن از بیرون نخواهید داشت. افتتاح فست فود و عرضه این غذاهای خوشمزه می تواند کسب و کاری سودآور باشد. با این حال، وبسایت کماجدان توصیه می کند هنگام استفاده از فست فودها، احتیاط کنید و از مکان های معتبر خریداری نمایید. همچنین، از خرید سمبوسه ای که در روغن کهنه و چندین بار مورد استفاده قرار گرفته سرخ شده است، پرهیز کنید.

مواد لازم برای آموزش سمبوسه خوزستانی

کره : ۲ قاشق چایخوری

نمک : ۱ قاشق چایخوری

آب ولرم : نصف لیوان

آرد : ۲ لیوان

گوشت چرخ کرده : ۲۰۰ گرم

سیب زمینی : ۱ عدد

پیاز : ۲ عدد

سیر : ۳ حبه

فلفل دلمه‌ای : ۱ عدد

رب گوجه فرنگی : ۳ قاشق غذاخوری

گشنیز : ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه اصل آبادان

ابتدا سیر و پیاز را به صورت ریز خرد کرده و درون روغن تفت دهید تا به حالت نرم درآیند. سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای خرد شده را افزوده و با حرارت میانه تفت دهید تا گوشت دیگر صورتی نباشد. هنگامی که گوشت تغییر رنگ داد، نمک، فلفل سیاه، گشنیز خرد شده و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و برای چند دقیقه دیگر تفت دهید، پس از آن از روی شعله بردارید. سیب زمینی های خرد شده را به صورت جداگانه سرخ کنید و به مخلوط گوشت بیفزایید. در کاسه ای، نمک، آب ولرم، کره و آرد را مخلوط کرده و با دست ورز دهید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر را درون نایلون قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید تا آماده پرداخت شود.

طرز تهیه سمبوسه اصل آبادان

پس از اینکه خمیر به اندازه کافی استراحت کرد، آن را روی سطحی که قبلاً با آرد پوشانده اید قرار دهید و با استفاده از وردنه، به آرامی و به صورت نازک پهن کنید. سپس، خمیر را به شکل مربع هایی با اندازه یکسان برش دهید (در صورت تمایل می توانید از خمیر فیلو (یوفکا) آماده به جای خمیر خانگی استفاده کنید). در مرکز هر مربع، مقداری از مایه گوشت قرار داده، لبه های خمیر را با آب مرطوب کرده و به دقت به هم بچسبانید. با استفاده از پشت چنگال، لبه ها را محکم فشار دهید تا کاملاً مهر و موم شوند. سپس، سمبوسه ها را در روغن داغ به خوبی سرخ کنید و با سس مورد علاقه تان سرو نمایید. برای داشتن سمبوسه ای با بافت تردتر و برشته تر، می توانید از نان لواش به جای خمیر استفاده کنید. نان لواش را به صورت نوارهای طولی برش دهید، سپس قسمت بالایی را تا کنید، مقداری مایه گوشت در بخش تا شده قرار دهید و به آرامی تا انتهای نان ادامه دهید و در نهایت در روغن سرخ کنید. هنگام قرار دادن سمبوسه در روغن، با استفاده از قاشق، آن را ثابت نگه دارید تا از باز شدن در اثر حرارت روغن جلوگیری شود.

راز خوشمزگی سمبوسه

نکته: برای تهیه سمبوسه با نان لواش، فقط کافی است مواد را پس از آماده سازی درون نان بریزید و به شکل مثلثی درآورید، سپس آنها را در روغن سرخ کنید.

برای تهیه سمبوسه، امکان استفاده از سویا یا ترکیبی متعادل از گوشت و سویا به جای گوشت خالص وجود دارد.

توصیه می شود که سمبوسه را به سرعت آماده و مصرف کنید تا طعم دلپذیر و اصیل آن حفظ شود.

ویژگی منحصر به فرد سمبوسه خوزستانی در طعم تند و مواد اولیه خاص آن نهفته است.

همچنین، اگر به دنبال یک گزینه گیاهی هستید، سمبوسه سبزیجات را امتحان کنید که می تواند یک تجربه طعم جدید باشد.

سمبوسه سبزیجات

سمبوسه سبزیجات

شما در سایت آموزش آشپزی کماجدان ، طرز تهیه غذاهای ایرانی و فرنگی را آموزش خواهید دید. آموزش ها کاملا رایگان خواهد بود و سعی خواهیم کرد مواد مورد نیاز نحوه پختن غذاهای لذیذ را بصورت کامل و درست برای شما شرح بدهیم.
پست های مرتبط

طرز تهیه فلافل ساده خانگی به روش اهوازی ها

دستور پخت فلافل اهوازی را در آموزش آشپزی سایت کماجدان مطالعه کنید.…

۶ خرداد ۱۴۰۳

کالری فست فودها و مخلفات آن

در دنیایی که زمان به یک کالای ارزشمند تبدیل شده است، فست…

۶ خرداد ۱۴۰۳

پیتزا مخلوط خانگی

در بخش آموزش آشپزی سایت کماجدان، به شما دستور پخت پیتزا مخلوط…

۵ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید