صفحه اصلی > غذای اصلی : طرز تهیه میگو با روش های مختلف

طرز تهیه میگو با روش های مختلف

بهترین روش برای پخت میگو چیست

“من عاشق میگو هستم اما نمی‌دانم چگونه آنها را بپزم، کمک کنید!” من هم مشکل شما را داشتم ولی الان خیلی ماهر شدم – میگو به عنوان یک شام سریع در وسط هفته یا یک غذای لوکس برای شب های خاص بسیار خوشمزه هست، اما ممکن است پخت آن ترسناک به نظر برسد. در این مقاله به تمام سوالات شما در مورد میگو پاسخ می‌دهیم تا بتوانید با اطمینان روش های مختلف پختن میگو را یاد بگیرید و بپزید تا از آنها لذت ببرید.

نکات مهم در خرید میگو

میگوهای تازه نباید بوی آمونیاک بدهند. اگر بوی نامطبوعی دارند، از خرید آنها خودداری کنید.

رنگ پوسته میگو : پوسته میگو باید شفاف و بدون لکه های زرد یا خشک باشد. لکه های زرد یا خشک نشان‌دهنده کهنگی میگو هستند.

یخ‌زدایی : اگر میگوهای منجمد میخرید، قبل از پخت آن ها را به درستی یخ‌زدایی کنید. بهترین روش یخ‌زدایی، قرار دادن میگوها در یخچال به مدت یک شب است.

آیا باید میگو تازه یا منجمد بخرم؟

هر دو گزینه عالی هستند! میگوهای منجمد میتوانند مستقیماً به فریزر شما بروند و تا ۱۸ ماه در آنجا بمانند، که این یک انتخاب راحت است. میگوهای تازه یا از قبل یخ‌زدایی شده یک تا سه روز در یخچال شما ماندگار خواهند بود. به یاد داشته باشید که هنگام خرید میگو به برچسب سبز ASC توجه کنید تا مطمئن شوید که به صورت مسئولانه پرورش یافته اند(برای ایرانیان خارج از کشور مفید است).

آیا باید قبل از پخت آنها را یخ‌زدایی کنم؟

بله – یخ‌زدایی میگوها قبل از استفاده در آماده سازی غذا، نتیجه نهایی خوشمزه تری به شما می دهد. پخت میگوهای منجمد به شما آسیبی نمی رساند، اما بافت آنها به اندازه پخت از حالت یخ‌زدایی شده خوشایند نخواهد بود.

اگر زمان اجازه می‌دهد، میگوها را شبانه در یخچال بگذارید تا یخ‌زدایی شوند. از یخ‌زدایی در دمای اتاق خودداری کنید، زیرا این کار نیز بر بافت تأثیر می‌گذارد.

اگر تمام شب را وقت ندارید، بسته مهر و موم شده میگوها را در یک کیسه یا کاسه آب معتدل قرار دهید تا یخ‌زدایی سریعتر انجام شود. هر ۳۰ دقیقه آب را عوض کنید تا دمای آب مناسب بماند و این کار را تکرار کنید تا میگوها نرم و کمی شفاف شوند.

چگونه میگوها را پوست بکنم؟

میگوهای پوست‌کنده به طور گسترده ای در دسترس هستند، اما اگر ترجیح می‌دهید خودتان میگوها را پوست بکنید، بسیار ساده است. منحنی داخلی پوسته را پیدا کنید، جایی که پاها قرار دارند، و پوسته را با انگشتان خود باز کنید. پوسته را از سر شروع کرده و به آرامی تا انتها بکشید و سپس دم را جدا کنید.

نکته حرفه ای:

پوسته ها را نگه دارید تا یک عصاره خوشمزه برای اضافه کردن به ریزوتوی دریایی یا خورش ماهی درست کنید. اگر پوسته های کافی برای تهیه عصاره ندارید، آنها را در یک کیسه یا ظرف مهر و موم شده فریز کنید تا زمانی که آماده باشید.

برای تهیه عصاره، به سادگی پوسته ها را برای چند دقیقه در روغن سرخ کنید تا طعم آنها بیرون بیاید، سپس با آب بپوشانید، به مدت پنج تا هفت دقیقه بجوشانید، سپس پوسته ها را بردارید و مقداری نمک اضافه کنید. خوشمزه! عصاره را در قسمت های کوچک فریز کنید تا برای برنامه ریزی های آینده آماده باشید!

طرز تهیه میگو با روش های مختلف

بهترین روش برای پخت میگو چیست؟

روش های زیادی برای پخت میگو وجود دارد! به یاد داشته باشید که میگوها طعم ملایمی دارند، بنابراین طعم هر چیزی که با آنها ترکیب می کنید را جذب می کنند – بنابراین به استفاده از سس ها و مارینادهای خوش طعم فکر کنید تا آنها را برجسته کنید!

بسیاری از دستورهای پخت میگویند که میگوها را در طول فرآیند پخت با سایر مواد اضافه کنید، اما اگر می‌خواهید میگوها را جداگانه بپزید و آنها را به قهرمانان وعده غذایی خود تبدیل کنید، در اینجا چند روش مورد علاقه ما برای پخت آنها آورده شده است…

چگونه میگو را در تابه بپزیم:

این یک روش عالی برای تبدیل میگوها به ستاره های وعده غذایی شما است! به سادگی روغن زیتون یا کره را در یک تابه گرم کنید، میگوهای پوست‌کنده و رگ گیری شده خود را اضافه کنید و به مدت دو تا سه دقیقه با حرارت بالا بپزید، سپس آنها را برگردانید و برای دو تا سه دقیقه دیگر بپزید. طعم را با مالیدن ادویه هایی مانند پاپریکا، پودر سیر، فلفل قرمز یا ادویه ماهی، به علاوه کمی نمک دریایی، تقویت کنید. آن ها را با کینوا و سالاد برای یک ناهار سریع و سالم سرو کنید.

چگونه میگو را گریل کنیم:

هیچ چیزی مانند گریل کردن میگو روی باربکیو حس تابستان را نمیدهد! به سادگی میگوها را با برش های نازک لیمو بین آنها به سیخ بکشید تا طعم بیشتری بگیرند و به مدت دو تا سه دقیقه در هر طرف روی گریل داغ و کمی روغنی گریل کنید. ما عاشق کره زعفرانی سیر با میگوهایمان هستیم!

چگونه میگو را در فر بپزیم:

یک روش کمتر شناخته شده برای لذت بردن از میگو، اما نه کمتر خوشمزه! میگوها را روی یک سینی پخت قرار دهید و در فر از پیش گرم شده، با حدود 15 سانت فاصله از منبع حرارت، بپزید. بسته به اندازه میگوها، به مدت دو تا پنج دقیقه بپزید. همانطور که قبلاً گفته شد، مالیدن یا ماریناد کردن میتواند میگوهای شما را حتی خوشمزه‌تر کند.

چگونه میگو را روی اجاق گاز بپزیم:

یک روش فوق‌العاده سریع دیگر برای یک شام سالم! یک قابلمه آب نمک جوشانده، میگوها را در آن بیندازید و به مدت یک تا سه دقیقه بجوشانید، گاهی هم بزنید. سپس آبکش کنید و زیر آب سرد بشویید و سرو کنید. این روش به ویژه اگر میگوها را از قبل برای یک سالاد سرد آماده می‌کنید، بسیار خوب است.

روش پختن میگو خوشمزه

چگونه بفهمم میگوهایم کاملاً پخته شده اند؟

آیا می‌دانستید که این سخت پوستان هوشمند به شما میگویند که چه زمانی کاملاً پخته شده اند؟ در حالی که میگوهای خام به شکل U پهن هستند، وقتی آماده خوردن میشوند به شکل C درمیآیند و رنگ صورتی و مات دارند. اگر میگوها به شکل دایره هستند، بیش از حد پخته شده اند که به آنها بافت لاستیکی میدهد.

پختن بیش از حد میگوها بسیار آسان است، بنابراین وقتی در تابه یا فر هستند، چشم از آنها برندارید!

میگوهای پخته شده چقدر در یخچال ماندگار هستند؟

اگر میگوهای باقیمانده دارید، می‌توانید آنها را برای لذت بردن در چند روز آینده نگه دارید. آنها پس از پخت به مدت سه تا چهار روز در یخچال ماندگار خواهند بود. (البته هیچی مثل غذای تازه نیست و خوردن غذای مانده توصیه نمی شود)

آیا می‌توانم میگوهای پخته شده را دوباره گرم کنم؟

بله! میگوهای بیش از حد پخته شده بافت لاستیکی دارند، بنابراین میگوهای خود را آبدار نگه دارید و اجازه دهید ابتدا به دمای اتاق برسند، سپس آنها را با حرارت کم با استفاده از همان روش پختی که در ابتدا استفاده کردید، دوباره گرم کنید. اگر در تابه دوباره گرم می‌کنید، کمی آب اضافه کنید تا خشک نشوند.

شما در سایت آموزش آشپزی کماجدان ، طرز تهیه غذاهای ایرانی و فرنگی را آموزش خواهید دید. آموزش ها کاملا رایگان خواهد بود و سعی خواهیم کرد مواد مورد نیاز نحوه پختن غذاهای لذیذ را بصورت کامل و درست برای شما شرح بدهیم.
پست های مرتبط

طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی

رشته پلو یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که اغلب خانواده ها…

۵ مهر ۱۴۰۳

طرز تهیه مرغ مجلسی زعفرانی مناسب مهمانی و نذری

در آموزش امروز سایت کماجدان سراغ طرز تهیه مرغ مجلسی زعفرانی مناسب…

۲۸ تیر ۱۴۰۳

طرز تهیه بیف استراگانوف اصل روسی

در دهه های ابتدایی قرن نوزدهم، زمانی که بیف استراگانوف در دل…

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید