صفحه اصلی > فست فود : پیتزا مخلوط خانگی

پیتزا مخلوط خانگی

پیتزا مخلوط خانگی

در بخش آموزش آشپزی سایت کماجدان، به شما دستور پخت پیتزا مخلوط را ارائه خواهیم داد. امیدواریم که با بهره گیری از این آموزش، شما قادر باشید به آسانی پیتزای مخلوط لذیذ برای خود آماده کنید. باید توجه داشت که، همانطور که از نام این دوره آموزشی پیداست، انواع متفاوتی از مواد غذایی با یکدیگر ترکیب می شوند تا یک پیتزای مخلوط خوش طعم حاصل شود. به همین دلیل، ذائقه و سلیقه های مختلفی وجود دارد؛ برخی ترجیح میدهند ذرت به پیتزای خود اضافه کنند، برخی دیگر دوست دارند پیتزایی با قارچ داشته باشند، و برخی دیگر به جای استفاده از کالباس و سوسیس، مایلند از مرغ یا گوشت قرمز استفاده کنند.

ما به شما دستور پخت پیتزا مخلوط را به روش سنتی آموزش خواهیم داد، اما شما می توانید بر اساس سلیقه شخصی خود، تغییراتی در آن ایجاد نمایید.

مواد پیتزا مخلوط

گوشت چرخ کرده 200 گرم

فلفل دلمه ای 1 عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

قارچ 200 گرم

پیاز 1 عدد

کالباس 200 گرم (بهتره است از گوشت مرغ تازه استفاده شود که سالم تر است)

پنیر پیتزا به مقدار لازم

زیتون و آویشن مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا مخلوط

طرز تهیه پیتزا مخلوط

ابتدا پیاز را ریز خرد کرده و در تابه با کمی روغن به آرامی تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه پودر آویشن، نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و با حرارت ملایم به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت کاملاً سرخ شود، پس از آن مواد را از روی حرارت بردارید.

کالباس را به شکل مکعبی، قارچ ها را حلقه ای، فلفل دلمه ای را به صورت ریز و زیتون ها را نیز خرد کنید.

خمیر پیتزا را به ضخامت دلخواه پهن کنید (روش آماده سازی خمیر پیتزا در مقالات آتی به اشتراک گذاشته خواهد شد). رب گوجه فرنگی را با کمی روغن زیتون تفت داده و بر روی خمیر پیتزا بمالید و به خوبی پخش کنید. مقداری پنیر پیتزا را بعنوان لایه اول روی خمیر پیتزا بریزید، سپس ترکیب قارچ، کالباس خرد شده و مایه گوشت را روی خمیر بریزید و با یک لایه دیگر از پنیر پیتزا بپوشانید. میزان پنیر به سلیقه شما بستگی دارد؛ اگر تمایل به پیتزایی با بافت کشدار دارید، پنیر را به طور کامل روی مواد بپاشید.

پس از پخش کردن پنیر بر روی خمیر، فلفل دلمه ای و زیتون خرد شده را اضافه کنید. پیتزا را برای 20 تا 25 دقیقه در فری که از پیش با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده است، قرار دهید تا به خوبی بپزد. اگر تمایل دارید که پنیرها کمی بیشتر برشته و طلایی شوند، پیتزا را پس از پخت، برای 5 دقیقه زیر گریل بالای فر قرار دهید. سپس، پیتزا را همراه با سالاد و سس مورد علاقه سرو نمایید.

نکات مهم در پختن پیتزا مخلوط

در مرحله آخر می توانید روی پنیر پیتزا آویشن ریخته تا خوش عطر و طعم شود.

اگر دوست دارید پیتزا مخلوط شما گوجه فرنگی داشته باشد بهتر است گوجه را در مرحله آخر اضافه کنید اگر در اولین لایه باشد امکان دارد آب بندازد و خمیر پیتزا شما نپخته به نظر برسد.

سعی کنید مواد پیتزا مخلوط را کامل روی خمیر پخش کنید تا اطراف نان پیتزا سوخته نشود.

دستور پخت پیتزا مخلوطی که در اینجا آموختید، برای دو نفر مناسب است. اگر می خواهید برای تعداد بیشتری از این پیتزای خوشمزه تهیه کنید، به سادگی می توانید مقدار مواد لازم را افزایش دهید.

برچسب ها :
شما در سایت آموزش آشپزی کماجدان ، طرز تهیه غذاهای ایرانی و فرنگی را آموزش خواهید دید. آموزش ها کاملا رایگان خواهد بود و سعی خواهیم کرد مواد مورد نیاز نحوه پختن غذاهای لذیذ را بصورت کامل و درست برای شما شرح بدهیم.
پست های مرتبط

سمبوسه به سبک خوزستانی ساده ولی خوشمزه

سمبوسه، غذایی سنتی و پرطرفدار در استان خوزستان است و علاقه مندان…

۱۰ خرداد ۱۴۰۳

طرز تهیه فلافل ساده خانگی به روش اهوازی ها

دستور پخت فلافل اهوازی را در آموزش آشپزی سایت کماجدان مطالعه کنید.…

۶ خرداد ۱۴۰۳

کالری فست فودها و مخلفات آن

در دنیایی که زمان به یک کالای ارزشمند تبدیل شده است، فست…

۶ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید