صفحه اصلی > غذای اصلی : طرز تهیه بیف استراگانوف اصل روسی

طرز تهیه بیف استراگانوف اصل روسی

Russian beef stroganoff

در دهه های ابتدایی قرن نوزدهم، زمانی که بیف استراگانوف در دل روسیه پا به عرصه وجود گذاشت، تصور اینکه این غذای نوظهور به یکی از خوراک های مورد علاقه در سراسر جهان بدل شود، دور از ذهن بود. اما با گذر زمان، این دستورالعمل آشپزی مسیر خود را از آشپزخانه های روسیه به دیگر نقاط دنیا از جمله ایران، اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا، جنوب آفریقا، لبنان و برزیل باز کرد و به یکی از پرطرفدارترین غذاها تبدیل شد.

بیف استراگانوف، با طعمی که ترکیبی از شوری گوشت و نرمی و لطافت خامه است، قادر است تا هر طیف ذائقه ای را فتح کند. این غذا که معمولاً با قارچ و پیاز تهیه می شود و برخی اوقات همراه با سیب زمینی سرخ کرده یا برنج سرو می گردد، نه تنها یک وعده غذایی کامل محسوب می شود، بلکه یک تجربه طعم دار است که مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته است.

در این مقاله از آموزش آشپزی سایت کماجدان، ما به بررسی تاریخچه، فرهنگ و روش های پخت بیف استراگانوف اصل روسی مشهور می پردازیم و نشان می دهیم که چگونه بیف استراگانوف توانسته است به عنوان یک غذای کلاسیک در قلب آشپزان و ذائقه های متنوع جای خود را حفظ کند.

از آماده سازی گوشت و قارچ ها گرفته تا نحوه سرو آن، هر بخش از این غذا داستانی دارد که مشتاقانه می خواهیم آن را با شما در میان بگذاریم. همراه ما باشید تا کشف کنیم چرا بیف استراگانوف به یکی از ماندگارترین غذاهای جهانی مبدل شده است.

مواد مورد نیاز بیف استراگانوف روسی

۵۰۰ گرم گوشت گاو خرد شده در قطعات كوچک
۱ عدد پياز متوسط
۱ قاشق سوپ‌خوری كره
۱ قاشق سوپ‌خوری روغن
۲۵۰ گرم قارچ
۱ قاشق سوپ‌خوری جعفری خرد شده
۲۰۰ گرم سیب زمینی سرخ کرده
مواد لازم برای سس:
۲ قاشق سوپ‌خوری کره
۳ قاشق سوپ‌خوری خامه پرچرب
۲ قاشق سوپ‌خوری آرد سفید
سه چهارم پیمانه شیر
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه بیف استراگانوف اصل روسی

دستور پخت بیف استراگانوف

برای تهیه بیف استراگانوف خوشمزه، ابتدا قارچ ها را خرد کنید و با کمی نمک در کره تفت دهید تا به رنگ طلایی درآیند. در همان حین، پیازهای خرد شده را در یک ماهیتابه جداگانه سرخ کنید. سپس، تکه های گوشت را به پیاز اضافه کرده و برای دو دقیقه تفت دهید.

به مخلوط گوشت و پیاز، آب، نمک و فلفل اضافه کنید و اجازه دهید گوشت به مدت ۴۵ دقیقه بپزد. در این مدت، حرارت را کمی افزایش دهید.

برای آماده سازی سس، در یک تابه دیگر، کره را ذوب کنید و آرد را به آن افزوده و مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. پس از آن، شیر، نمک و فلفل را اضافه کرده و حرارت را بالا ببرید تا مخلوط به جوش آید. یک دقیقه بعد، تابه را از روی حرارت برداشته و خامه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس یکدست شود.

در نهایت، سس را به مخلوط گوشت و قارچ اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید. بیف استراگانوف شما حالا آماده است. هنگام سرو، می توانید از سیب زمینی سرخ شده (چه به صورت چیپسی یا خلالی) و کمی جعفری تازه برای تزئین استفاده کنید.

شما در سایت آموزش آشپزی کماجدان ، طرز تهیه غذاهای ایرانی و فرنگی را آموزش خواهید دید. آموزش ها کاملا رایگان خواهد بود و سعی خواهیم کرد مواد مورد نیاز نحوه پختن غذاهای لذیذ را بصورت کامل و درست برای شما شرح بدهیم.
پست های مرتبط

طرز تهیه میگو با روش های مختلف

“من عاشق میگو هستم اما نمی‌دانم چگونه آنها را بپزم، کمک کنید!”…

۹ مهر ۱۴۰۳

طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی

رشته پلو یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که اغلب خانواده ها…

۵ مهر ۱۴۰۳

طرز تهیه مرغ مجلسی زعفرانی مناسب مهمانی و نذری

در آموزش امروز سایت کماجدان سراغ طرز تهیه مرغ مجلسی زعفرانی مناسب…

۲۸ تیر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید